جف بزوس پولدارترین فرد جهان شد

جف بزوس پس از گذشت ۲ سال، با کنار زدن ایلان ماسک، دوباره به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان بازگشت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ نشان داد تا روز سه‌شنبه، ثروت جف بزوس به ۲۰۰ میلیارد دلار رسید.

بزوس این جایگاه را با رشد سهام شرکت‌های بزرگ فناوری که تحت تاثیر رونق هوش مصنوعی بوده است، دوباره کسب کرد. موسس آمازون آخرین بار در سال ۲۰۲۱، در این جایگاه ایستاده بود.

سهام آمازون از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۱۷ درصد رشد کرده و حدود ۹۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. سهام این شرکت روز دوشنبه با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۷ دلار و ۵۸ سنت بسته شد.

از آنجایی که بزوس، حدود ۹ درصد از سهام فروشگاه اینترنتی آمازون را در اختیار دارد، با رشد ارزش سهام این شرکت، ثروتش بالاتر می‌رود. این میلیاردر همچنین صاحب شرکت اکتشاف فضایی «بلو اوریجین» است.

بزوس ۶۰ ساله، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را کنار زد که به مدت ۹ ماه، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت. در مقطعی، ماسک ۱۴۲ میلیارد دلار ثروتمندتر از بزوس بود.

بزوس در ابتدا در سال ۲۰۱۷، از بیل گیتس، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان عبور کرد، اما ماسک در سال ۲۰۲۱ با افزایش ارزش سهام تسلا، موفق شد بزوس را از این جایگاه، به زیر بکشد.

بنا بر داده‌های شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ماسک و برنارد آرنو، رئیس شرکت ال وی ام اچ، اکنون در رتبه دومین و سومین میلیاردر بزرگ جهان قرار دارند. ثروت خالص آن‌ها اکنون به ترتیب، ۱۹۸ میلیارد دلار و ۱۹۷ میلیارد دلار است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۲۴ درصد ریزش کرده و ۳ درصد پایین‌تر از یک سال قبل است. سهام این سازنده خودروی برقی روز دوشنبه به دلیل افت فروش این شرکت در چین در فوریه، ۷ درصد ریزش کرد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات