بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف و باران در جاده های ۱۱ استان کشور خبر داد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور گفت: ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران حد فاصل پل فردیس تا پل کلا، آزادراه ساوه – تهران حد فاصل نسیم شهر تا رضی آباد و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیمه سنگین گزارش شده است.

وی درباره وضعیت جوی جاده های کشور افزود: در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی و کردستان بارش پراکنده برف و باران مشاهده شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی ، بوشهر، لرستان، اردبیل ، زنجان ، کرمانشاه ، همدان ، ایلام و خوزستان اعلام شده است.

وی افزود:‌ در این شرایط رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب، رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

برچسب ها :
 
از   2   رای
4.5

عکس های خبر

نظرات