مهندس سلطانی تشریح کرد:

صرفه جویی ارزی شرکت مخابرات ایران با حمایت از تجهیزات ارتباطی داخلی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بر اساس برنامه تحولی مصوب، اولویت فعالیت در سال جاری ، تمرکز بر درآمدزایی در حوزه تجاری است، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران با حمایت از تجهیزات ارتباطی داخلی، صرفه جویی ارزی قابل توجهی را انجام داده که با این اقدام، علاوه بر درآمدزایی بهتر می تواند نقش پررنگی در تحول اقتصادی و حوزه ارتباطات کشور به وجود آورد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی افزود: با توجه به اینکه بازار ارتباطات کشور از هم افزایی بسیار بیشتری برخوردار شده است، اولویت فعالیت در سال جاری ، تمرکز بر درآمدزایی در حوزه تجاری و ارائه فیبر نوری در سراسر کشور ذیل طرح نجما و تفاهمنامه با وزارت ارتباطات است.

وی افزود: در سال جاری،حدود ۱۸ درصد افزایش ترافیک داخلی نسبت سال قبل داشته‌ ایم و اکنون بیش از ۸۰درصد تجهیزات شبکه مخابراتی کشور ساخت داخل است. به نحوی که بیش از سه میلیون یورو به منظور حمایت از تولیدات داخلی صرفه جویی شده است.

مهندس سلطانی با توضیح دستاوردهای شرکت مخابرات گفت: بر اساس پروانه سازمان تنظیم، شرکت مخابرات ایران با دسترسی های زیرساختی،توسعه زیرساخت شبکه و تعامل با بخش خصوصی در سه سال گذشته فعالیت های خوبی داشته است، به نحوی که در ابتدا وضعیت شبکه انتقال مناسب نبود و اپراتورهای بزرگ همراه اول و ایرانسل از ما در استان‌های مختلف درخواست ظرفیت کرده بودند، ولی ما نمی‌توانستیم پاسخگو باشیم، اما اکنون با برقراری ارتباطات و تعاملات گسترده با تمام اپراتورهای ثابت و سیار، بازار ارتباطات کشور از هم افزایی بسیار بیشتری برخوردار شده است.

وی افزود: اکنون خدمات تأمین زیرساخت‌ها، فضا، پاور و لینک و خدمات نگهداری از کارهای مهم شرکت مخابرات ایران است که به همه فعالان حوزه ارتباطات با رعایت قوانین عرضه می‌شود.

مهندس سلطانی گفت: اصولا ارائه سرویس به مردم و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات ثابت و همراه باید به شکل توأم صورت می‌گرفت. نمی‌توانیم مثلاً بخش سیار را کنار بگذاریم و ثابت را پیش ببریم. در کشور ما پراکندگی جغرافیایی زیاد است و روستاها فاصله زیادی با یکدیگر دارند، برخی نقاط کوهستانی و صعب‌العبور هستند و شرایط خاص اقلیمی دارند، مسائلی از این دست، کشیدن فیبرنوری به این مناطق را طولانی می‌کند. از آنجایی که مردم روستاها به اینترنت نیاز دارند، در بخشی از روستاها صرفاً اینترنت سیار توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: البته اگر در طول دهه گذشته سیاست‌گذاران، این صنعت را بیشتر حمایت می‌کردند، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه بهتری پیدا می‌کردند و شبکه به روزتر بود. هنوز هم باور داریم اگر می‌خواهیم توسعه شبکه ارتباطی کشور در زمان کوتاهی انجام شود، حاکمیت باید خیلی پرقدرت ورود کند و جهت‌دهی و سیاست‌گذاری آن درست باشد.

مهندس سلطانی گفت: هدف و برنامه اصلی، توسعه ورود پرقدرت به ارائه فیبر نوری در سراسر کشور ذیل طرح نجما و تفاهمنامه با وزارت ارتباطات است که فیبر نوری را به اولویت اول ارتباط تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در عین حال، حمایت از صنایع داخلی مخابراتی الگوی راهبری مخابرات است، تجربه کشورهایی که تا چند وقت، شرایطی مشابه ما در تولید تجهیزات ICT داشته اند، نشان داده که تخصیص مناسب بازارهای بالقوه مخابراتی کشور به محصولات و تولیدکنندگان داخلی، منجر به رونق و شکوفایی صنعت تجهیزات مخابراتی کشور خواهد شد.

وی با تشریح مزایای سرویس VDSL به ADSL گفت: اولین و مهم‌ترین تفاوت بین این دو اتصال اینترنت، سرعت آنها است. VDSL نسبت به ADSL سرعت بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد و سرعت دانلود تا ۷۰ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود تا ۱۰ مگابیت در ثانیه است. اما از سوی دیگر اینترنت ADSL حداکثر سرعت دانلود ۲۴ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد و سرعت آپلود آن بسیار کمتر است.

وی افزود: تفاوت بعدی سرویس اینترنت VDSL و ADSL هزینه‌ها و تعرفه‌ی آنها است. تعرفه‌های این دو سرویس تفاوت چندانی با هم ندارند اما با توجه به جدیدتر بودن اتصال VDSL و اینکه تعداد ارائه‌دهندگان آن نسبتا به ADSL کمتر است، هزینه‌ی ارائه‌ی اتصال VDSL مقداری بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت :مودم‌های VDSL می‌توانند پهنای باند ۵۲ مگابیت برثانیه و آپلود ۱۶ مگابیت برثانیه رو ارائه بدهند که بیش از ۶ برابر مودم‌های ADSL است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات