برگزاری آزمون استخدامی معلولان در بهمن‌ماه

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور از برگزاری آزمون استخدام ویژه افراد دارای معلولیت در بهمن‌ماه خبر داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محسن ایروانی، با اشاره به برگزاری آزمون استخدام ویژه افراد دارای معلولیت در سازمان‌های مختلف بیان کرد: براساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دولت مکلف است حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (‌رسمی، ‌پیمانی، کارگری) دستگاه‏‌های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان ‌ها، مؤسسات،‌ شرکت‏‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور ‌استفاده می‌کنند به جز موارد ذکر شده در بندهای این قانون را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهند.

وی افزود: اما از آنجایی که در زمان آزمون‌های استخدامی اغلب افراد دارای معلولیت نمی‌توانستند این سهمیه سه درصدی را پر کنند، به همین دلیل این سهمیه‌ها باقی ماند و معلولان نتواستند از سهمیه خود استفاده کنند. از همین رو سازمان امور اداری و استخدامی با بررسی این سهمیه‌ها اقدام به برگزاری آزمون ویژه افراد دارای معلولیت کرده است.

به گفته معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور، در این آزمون جامعه افراد دارای معلولیت به رقابت می‌پردازند و ۴۰۴۰ سهمیه برای استخدام معلولان وجود دارد.

ایروانی درخصوص زمان برگزاری این آزمون بیان کرد: زمان برگزاری آزمون در بهمن‌ماه خواهد بود اما باتوجه به اینکه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حال انجام اقدامات اولیه برای تعیین رشته‌ها، سهمیه‌ سازمان‌ها، میزان متقاضیان برای پذیرش در استان‌ها و رسته‌های شغلی است، پس از انجام این مراحل زمان دقیق آزمون مشخص می‌شود.

وی در خصوص برگزاری این آزمون به صورت سالیانه بیان کرد: بنا شده از این پس آزمون استخدام ویژه معلولان به صورت اختصاصی برای خودشان برگزار شود تا سهمیه‌های بلااستفاده برای استخدام معلولان پر شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات