برآورد خسارت هزار میلیاردی در سیل چالوس

سرپرست فرمانداری چالوس با بیان اینکه در سیل روز گذشته ۶ ساختمان کاملا تخریب و ۴۰ واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شد، گفت: میزان خسارت سیل هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از خبرگزاری فارس از چالوس، سیدمحمود حسینی‌پور امشب در جلسه ستاد بحران در چالوس با اشاره به وقوع سیل در غرب مازندران با بیان اینکه به ۶ واحد منزل مسکونی در سیل اخیر آسیب جدی وارد شد، اظهار کرد: باید شرایط اسکان موقت این خانواده‌ها فراهم وسایل مورد نیاز آنها تامین شود.

وی افزود: مبلغی را برای اجازه موقت و اسکان خانواده‌ها قرار داده شد تا بتوانیم برای تعمیر مسکن فکر اساسی شود و در مسکن ملی موضوع دنبال خواهد شد تا به صورت رایگان منزل جایگزینی در اختیارشان قرار گیرد.

این وام گرفتنی است؛ ۷۵ میلیون تومان، بدون ضامن، فوری

استاندار مازندران به جمع شدن آب در سطح شهر چالوس اشاره و بیان کرد: آب‌گرفتگی در سطح شهر چالوس نسبت به سایر شهرها بیشتر بوده و در شرایط خاص تعبیه نشد.

وی گفت: شهر چالوس نباید رها شود و تدبیر مناسبی شهرداری انجام دهد.

 

حسینی‌پور با اشاره به اینکه چالوس مقصد و شهر قطعی گردشگری است، گفت: توجه به زیرساخت‌های شهری جز ملزومات است و باید بیشتر در حوزه زیرساختی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در منطقه کلارآباد کارهای زیربنایی خوبی انجام شد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در چالوس تمام نقاط در بحث آبگرفتگی شناسایی و راه و چاره و اقدامات لازم انجام شود، عنوان کرد: دو رودخانه در چالوس از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و مدیرکل آب منطقه‌ای تا تصمیمات قطعی برای جلوگیری از بروز مشکلات دفعات بعد در منطقه حضور داشته باشد.

 

استاندار مازندران ضمن بیان اینکه فرماندار در هر شهرستان باید نسبت به تمامی مسائل حساس باشد،گفت: با توجیهات مبنی بر اینکه نامه زده شد میانه خوبی ندارم فرماندار باید به دنبال کار باشد.

وی به سیل سال گذشته درواسپول اشاره کرد و گفت: طی گزارش‌های مردمی هنوز بسیاری از کارها انجام نشد.

حسینی‌پور در ادامه به اشجار در بستر و حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: درختان شکسته تعیین و تکلیف شود.

 

استاندار مازندران به گلایه‌های مردم از مسوؤل شهرستانی در بازدید میدانی اشاره کرد و افزود: این بی‌انصافی است که خانواده‌هایی به که هر دلیلی گرفتار شدند با جواب‌های سربالا بی آزاریم.

وی افزود: نیروهای بداخلاق در شأن ما نیستند حق ندارید با مردم بد رفتاری کنید، مردم گرفتارند و باید با مردم همراهی و همدردی کنیم.

 

تخریب ۶ منزل و آبگرفتگی ۴۰ ساختمان در چالوس
رستم زرودی سرپرست فرمانداری چالوس در این جلسه گفت: در ساعت‌های اولیه تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام و آب و برق و گاز برقرار شد.

وی ضمن بیان اینکه ۶ ساختمان کاملا تخریب و ۴۰ ساختمان دچار آبگرفتگی شد، گفت: از امروز دستگاه‌های اجرایی از بنیادمسکن تا جهادکشاورزی تیم‌هایی را در سطح شهرستان برای ارزیابی میزان خسارت اعزام شدند.

زرودی به هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل روز گذشته در چالوس اشاره کرد و گفت: ساماندهی رودخانه‌ها جز اولویت اولیه شهر چالوس است که نیاز به اعتبار است.

 

سرپرست فرمانداری چالوس ضمن بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی اعتباری برای شهرداری نیاز است، عنوان کرد: برخی محورهای جدید نیاز به کانال هدایت آب‌های سطحی دارد.

استاندار مازندران بعدازظهر یکشنبه با حضور در مناطق مختلف آسیب‌دیده از سیل عصر گذشته چالوس از نزدیک در جریان خسارت‌های وارده و نیز روند کمک رسانی به مردم قرار گرفت و در این بازدیدهای میدانی ضمن گفت‌وگو با مردم و مسؤولان محلی بر ضرورت تسریع در خدمات‌رسانی به مردم حادثه دیده تاکید کرد.

 

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات