رصد فعالیت تبلیغاتی درمانگاه‌ها و مراکز زیبایی غیرمجاز فارس در شبکه اجتماعی

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی کلینیک ها و مراکز زیبایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از طریق مراجع قضایی و انتظامی برخورد می شود. 

مهرداد شریفی‌ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از فعالیت ‌های جدید مجموعه معاونت درمان و اداره نظارت بر مراکز درمانی سرپایی، رصد تبلیغات کلینیک ها و مراکز زیبایی در فضای مجازی است، افزود: تبلیغ مراکز ارایه دهنده خدمات درمانی از جمله کلینیک های زیبایی در شبکه ‌های اجتماعی و فضای مجازی، مشمول قانون و اخذ مجوزهای لازم از سازمان نظام پزشکی است.

شریفی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی نیز با در نظر گرفتن پروانه طبابت و نوع درخواست فرد متقاضی و در چارچوب قوانین و ضوابط، مجوز تبلیغات را صادر می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه بیشتر صفحات مجازی کلینیک های غیرمجاز، آدرس و نام معتبری ندارند و امکان شناسایی آنها به راحتی مقدور نیست، از شهروندان خواست تا فریب این صفحات را نخورند و در صورت نیاز به هرگونه خدمات به مراکز درمانی مجاز مراجعه کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر عوارض جبران ‌ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیرمجاز، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در ارایه خدمات درمانی، با تلفن ۱۸۱۹ مرکز پایش و مراقبت های درمانی تماس بگیرند و یا به صورت حضوری، به اداره نظارت بر درمان دانشگاه واقع در طبقه پنجم ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

شریفی با تاکید بر اینکه مراکز و موسسات مجاز درمانی زیبایی باید دارای تابلو و یا پروانه از سازمان نظام پزشکی یا دانشگاه علوم پزشکی شیراز باشند، گفت: مراکزی که در زیرزمین برخی ساختمان‌ ها دایر شده و یا مراکزی که در روزهای تعطیل کار می‌ کنند، اغلب در شمار مراکز غیرمجاز هستند.

او با اعلام اینکه انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوزهای قانونی لازم است، اضافه کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت، حق مداخله در امور درمانی را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک، اطمینان پیدا کنند.

برچسب ها :
 
از   2   رای
4.5

عکس های خبر

نظرات