پایان مهلت معافیت مالیاتی برای رفع تعهد ارزی با واردات طلا

کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد مهلت معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که از بازگشت طلا برای رفع تعهد ارزی صادرات بهره می‌گرفتند، اول مهرماه به پایان رسید. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، در اطلاعیه این کنفدراسیون به صادرکنندگانی که از واردات طلا به عنوان روش بازگشت ارز صادراتی استفاده می‌کنند، اعلام شده است با توجه به پایان مهلت قانونی صادرکنندگان برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی شامل مالیات عملکرد و ارزش افزوده در ۳۱ شهریورماه سال جاری و عدم تمدید این ابلاغیه تاکنون از سوی سازمان امور مالیاتی، ورود طلا بعد از این تاریخ مشمول مالیات خواهد بود.

کنفدراسیون صادرات ایران همچنین تاکید کرد که اگر بخشنامه یادشده از سوی سازمان امور مالیاتی تمدید شود، مراتب متعاقبا به اطلاع صادرکنندگان خواهد رسید.

واردات طلا به جای رفع تعهد ارزی، برای تسهیل و تنوع‌بخشی به راه‌های رفع تعهد ارزی در نظر گرفته شده است.

بر اساس آمار موجود در سه ماهه اول امسال بیش از یک تن شمش طلای استاندارد در قالب بازگشت ارز صادرکنندگان خرد به کشور وارد شده است. همچنین در شهریورماه، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که پنج تن شمش طلا طی دو هفته با هدف بازگشت ارز، به کشور وارد شده است. البته آمار تجمیعی از میزان طلای واردشده به کشور تاکنون در دسترس نیست.

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات