قطار روسیه - عربستان به بندرعباس رسید

قطار کانتینری که از منطقه فرماچیوفو روسیه (منطقه چلیابینسک) به مقصد عربستان وارد سرخس شده بود، پس از طی مسیر ۱۶۱۰ کیلومتری در شبکه ریلی ایران، به بندرعباس رسید. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی - مدیرعامل شرکت راه‌آهن - چندی پیش درباره تاثیر دیپلماسی بر حوزه حمل‌ونقل و پررنگ شدن ترانزیت از ایران گفته بود از زمانی که در راه‌آهن حضور پیدا کردیم، بنا داشتیم گفتمان ترانزیت را پررنگ کنیم و با کشورهای همسایه بیشترین دیپلماسی را در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم؛ به همین دلیل ما کریدور شمال به جنوب را ایجاد کرده و اکنون ۴۷۰۰ کیلومتر مسیر تمام‌ریلی را از روسیه به هند داریم که می‌توانیم بار را ترانزیت کنیم و درآمد داشته باشیم و از مهر ۱۴۰۱ این کار عملیاتی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به‌تازگی نیز درخصوص کریدور شمال - جنوب اعلام کرده که در نشست با قائم مقام راه‌آهن روسیه مقرر شد برای جهش ترانزیت از ایران، پنج نوع کالای راهبردی و پرحجم آنها هدف‌گذاری شود تا هم برنامه‌ریزی برای ترانزیت بلندمدت کالا صورت گیرد و هم زمان تشریفات گمرکی، مجوز وزارتخانه‌های مختلف در ایران، تخلیه و بارگیری بندر و تخصیص کشتی کاهش یابد.

قطار روسیه - عربستان به بندرعباس رسید

در این راستا شرکت راه‌آهن اعلام کرد: امروز اعلام کرد یک رام قطار کانتینری شامل ۳۱ واگن که از منطقه فرماچیوفو روسیه (منطقه چلیابینسک) به مقصد عربستان وارد سرخس شده بود، پس از طی مسیر ۱۶۱۰ کیلومتری در شبکه ریلی ایران طی سه روز و نیم از سرخس به بندرعباس رسید.

قطار باری از روسیه به مقصد عربستان، وارد ایران شد

محموله این قطار در ادامه توسط کشتی از بندرعباس به عربستان ارسال خواهد شد. فورواردری این محموله توسط شرکت فورواردری راه‌آهن حمل ونقل انجام شده است. پیش از این در روز هشتم شهریورماه برای نخستین بار یک رام قطار باری ترانزیت محموله روسی به عربستان به بندر شهید رجایی بندرعباس وارد شده بود.

انتخاب مسیر بندرعباس برای ترانزیت کالا از روسیه به عربستان سعودی، موجب افزایش درآمد گمرکی کشور و استان، فعال‌تر شدن محوطه‌های تخلیه و بارگیری، رونق حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه‌آهن در ترانزیت کالا و کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل جاده‌ای می‌شود.

به گزارش راه‌آهن، علاوه بر اهمیت و منافع اقتصادی، تداوم برنامه‌ای این مسیر ترانزیتی نشان‌دهنده جهت‌گیری درست اقتصادی و اقتدار در سیاست خارجی دولت سیزدهم است و پیام امنیت همه‌جانبه و پیوند منافع مشترک کشورهای مختلف از خزر تا خلیج فارس را تبیین می‌کند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات