بیش از ۳۹ هزار نفر در فارس تحت پوشش آموزش‌ سواد آموزی قرار می‌گیرند

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، بیش از ۳۹ هزار بیسواد در استان تحت پوشش آموزش‌های نهضت سواد آموزی قرار می‌گیرند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مجید احمدی در حاشیه برگزاری آئین گرامیداشت روز جهانی مبارزه با بیسوادی اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت در راه پیشبرد اهداف والای انقلاب و اسلام می‌توانیم به آن چیزی برسیم که شهدا جانشان را برایش تقدیم کردند.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، او گفت: ۱۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بی سوادی که از سوی سازمان بین‌المللی و فرهنگی یونسکو در سال ۱۹۶۵ بدین اسم نامگذاری شده است فرصت مناسبی برای انجام برنامه‌های اثرگذار در حوزه سواد آموزی است.

احمدی بر اطلاع رسانی دقیق آمار و ارقام فعالیت‌های حوزه سوادآموزی تاکید و عنوان کرد: امروزه تنها توانایی خواندن و نوشتن مطرح نیست بلکه سواد آموزی باید به سمت مسائل روز و نیازهای امروزی جامعه حرکت می‌کند، چنانکه رهبر معظم انقلاب، همواره بر توسعه، تعمیق و تثبیت سواد تاکید کرده‌اند.

او، گام‌ برداشتن در زمینه سوادآموزی در سطحی فراتر از خواندن و نوشتن را از ضروریات امروز جامعه برخواند و افزود: امروز دیگر مثل گذشته نیست و مردم بسیاری از کارهای خود را با استفاده از فضای مجازی انجام می‌دهند لذا سوادآموزی باید در این راستا گام بردارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: این معاونت فعالیت خود را با تعداد ۲۸۰۰ نفر آموزش دهنده و مجموعا بیش از ۳۹ هزار بی سواد و کم سواد در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: در دوره جدید سواد اموزی در سال جاری، تعداد ۸ هزار و ۹۵۶ نفر بی سواد در سطح استان و تعداد ۱۷۰۰ نفر بی سواد اتباع و همچنین۶۱۰ نفر درحوزه عشایری تحت پوشش آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات