ویزای فوری روسیه برای ایران و ۵۴ کشور

مقامات روسی می‌گویند اتباع ۵۵ کشور از جمله ایران می‌توانند در مدت چهار روز کاری، ویزای توریستی را الکترونیکی برای سفر به این کشور دریافت کنند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، سرویس صدور ویزای الکترونیکی روسیه اخیرا برای اتباع ۵۵ کشور راه‌اندازی شده تا روند ورود مسافران خارجی به این کشور تسهیل شود.

فرآیند درخواست ویزای الکترونیکی چهار روز طول می‌کشد و بر اساس استفاده از یک پورتال آنلاین یا اپلیکیشن موبایل است که بر این اساس، یک ویزای تک ورودی برای متقاضیان صادر می‌شود و مسافران خارجی می‌توانند حدود دو هفته به عنوان گردشگر، مهمان یا بازدیدکننده تجاری و همچنین شرکت‌کننده در رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی، اقتصادی یا ورزشی باشند. هزینه صدور این ویزای الکترونیکی حدود ۵۲ دلار اعلام شده است که با مستر یا ویزاکارت باید پرداخت شود.

دریافت این ویزای الکترونیکی بویژه در میان مسافرانی از هند، ترکیه، چین، ایران، ویتنام، عربستان سعودی، سنگاپور، هلند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا مورد تقاضاست.

روزنامه تجاری کومرسانت گزارش داد که تعداد رزروهای خارجی هتل‌های روسیه در ماه آگوست در مقایسه با جولای ۲۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مقامات این کشور معتقدند: رشد تقاضای خارجی برای سفر به روسیه به دلیل راه‌اندازی برنامه ویزای الکترونیکی در این ماه بود که سفر به روسیه را برای شهروندان ۵۵ کشور تسهیل کرده است.

شمار گردشگران بین‌المللی ورودی به کشور روسیه در سایه انزوای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ با کاهش بیش از ۹۰ درصد همراه شد و این کشور در تلاش است با لغو صدور ویزا و همچنین صدور ویزاهای الکترونیکی به اوضاع گردشگری خود در سال ۲۰۲۳ سرو سامانی دهد.

ایران و روسیه همچنین توافق‌نامه‌ای را برای لغو روادید سفرهای گروهی امضا کرده‌اند که هنوز رسما اجرا نشده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات