وام اربعین ، قرض‌الحسنه شد

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت دستور داد وام اربعین به صورت قرضی الحسنه به زائران پرداخت و با سوداگری و دلالی در زمینه بلیط اربعین برخورد شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر کار جهادی و خستگی ناپذیر با روحیه امیدوارانه را چراغ راه و نصب العین حرکت مسئولان دولت عنوان کرد وبا اشاره به خطر گرفتار شدن دولتمردان به افت روزمرگی، حرکت جهادی برای تحقق رشد اقتصادی را مهمترین تکلیف مسئولان دولتی دانست.

رئیس جمهور برگزاری جلسات برای همکاری، ‌ همگرایی و ایجاد فهم مشترک میان مسئولان دستگاه ها را لازم دانست و به مسئولان دستگاه های دولتی توصیه کرد با کاستن از برگزاری جلسات غیرضرور و تمرکز بر سامان دادن طرح ها و پروژه ها بر کار عملیاتی و اجرائی بدنبال تحقق اثرات جلسات در کار و معیشت مردم باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حواشی ایجاد شده در ارتباط با وام زیارت اربعین، به رئیس بانک مرکزی دستور داد این وام به صورت قرض الحسنه به زائران پرداخت شود.

رئیسی همچین با بیان اینکه زیارت اربعین مسئولان، خدمت‌رسانی و تسهیل این سفر برای زائرین حضرت اباعبدالحسین (ع) است، به وزیر راه و شهرسازی دستور داد ضمن تعیین و اعلام فوری قیمت قطعی بلیط سفر زمینی و هوایی اربعین با سوداگری و دلالی در این زمینه برخورد کند.

در جلسه امروز همچنین سید محمد آقامیری به عنوان استاندار قم از هیئت دولت رای اعتماد گرفت و از زحمات سیدمحمدتقی شاهچراغی تشکر شد.

برقراری ارتباط وثیق با علما و مراجع عظام تقلید، خدمت‌گزاری به زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) و تلاش مجدانه برای توسعه استان قم از جمله تاکیدات رئیس جمهور به استاندار جدید قم بود.

در این جلسه استاندار خوزستان نیز گزارشی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای توسعه استان خوزستان و پیگیری تصمیمات و اجرای مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت و همچنین نیازمندی‌های توسعه این استان ارائه کرد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات