حقوق این افراد 20 درصد اضافه شد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از واریز معوقات پنج ماهه امسال به همراه مستمری مردادماه به حساب افراد تحت پوشش خبر داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا بیت‌اله برقراری با بیان اینکه براساس اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، صندوق مکلف است سالیانه مستمری مستمری‌بگیران را مطابق با مصوبات هیات وزیران بعد از محاسبات بیمه‌ای افزایش دهد، گفت: این افزایش مستمری مشمول کسانی است که تا پایان سال ۱۴۰۱ احکام مستمری آن‌ها صادر شده است
وی درباره روند قانونی افزایش مستمری توضیح داد: در ابتدا تیم اجرایی صندوق پیشنهاد خود را برابر با ضوابط و مقررات به هیات مدیره ارائه می‌دهند و پس از تصویب آن توسط هیات مدیره، در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، پیشنهاد آن مطرح و پس از تصویب اجرایی می‌شود . حدود ۱۰ روز گذشته مصوبه هیات امنا درخصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری در سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه میزان افزایش مستمری مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ درصد اعلام شده است، یادآور شد: پس از ابلاغیه، این میزان افزایش در احکام مستمری مستمری‌بگیران اعمال شد به گونه‌ای که روز چهارشنبه (۲۵ مردادماه) مستمری‌بگیران صندوق معوقات ۵ ماهه افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را به همراه مستمری مردادماه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، هشت سطح درآمدی تعریف شده است که بیمه شدگان متناسب با این ۸ سطح و حق بیمه‌های واریزی از مستمری صندوق بهره‌مند می‌شوند، گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۷۸ هزار و ۶۲۹ خانوار مستمری‌بگیر، ۸۷ هزار و ۸۰۳ خانوار بازماندگان فوت، ۴۴ هزار و ۹۳ خانوار در قالب بازنشستگی پیش از موعد، ۳۶ هزار و ۹۴۷ خانوار از مزایای مستمری سالمندی و ۹۷۸۶ خانوار از مزایای مستمری از کارافتادگی بهره‌منده شده‌اند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پایان بیان کرد که روز چهارشنبه(25 مردادماه) بالغ بر ۳۷۱۲ میلیارد ریال به حساب مستمری‌بگیران واریز شد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
2

عکس های خبر

نظرات