ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در فارس در دستورکار است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در استان خبر داد و گفت: فرآیندهای اجرایی احداث نواحی صنعتی صنایع دستی، صنفی شیراز و ناحیه جویم پس از تصویب در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته تا با اجرای طرح های زیرساختی ،آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سید مصطفی هاشمی دوشنبه در نشست خبری که همزمان با برگزاری تور فعالان رسانه‌ای در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک برگزار شد افزود:ناحیه صنایع دستی شیراز از مصوبات سال ۱۳۸۶هیات وزیران بود که سالها به علت نبود زمین مناسب ،اجرایی نشده بود اما با حمایت‌ها و دستورات ویژه استاندار فارس، همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نیز حمایت نمایندگان شیراز در مجلس این ناحیه صنعتی به مساحت ۴۰هکتار در جلسه این هفته شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: ایجاد ناحیه تخصصی صنایع دستی در شیراز بستر لازم برای استقرار و فعالیت مشاغل و فعالیتهای مرتبط با صنایع دستی فراهم و زمینه رشد و توسعه این صنایع را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به انجام مراحل تملک زمین ناحیه صنعتی جویم در کمسیون ماده ۲۱ نیز گفت: این ناحیه صنعتی نیز در زمینی به مساحت ۳۲هکتار ایجاد می‌شود تا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار وایجاد اشتغال پایدار صنعتی در شهرستان جویم که فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی بود فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنفی شیراز با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خبرداد و افزود: مراحل تملک زمین و انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی انجام شده و فرآیندهای اجرایی در دست اقدام است تا بستر مناسبی برای استقرار صنوف تولیدی شیراز فراهم شود.

هاشمی همچنین از برنامه این شرکت برای واگذاری اراضی در شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی طرح های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۵۲۰میلیارد ریال در حال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا اظهارکرد: این خط ۲مداره با اعتبار ۱۷۰میلیارد ریال باظرفیت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قراردارد که با بهره برداری از آن برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآور شد: در زمینه تأمین آب نیز به میزان ۱۰لیتر برثانیه انشعاب آب از محل خط انتقال آب سد درودزن خریداری شده است و عملیات اجرایی خط انتقال آب از خط اصلی محل انشعاب تا شهرک صنعتی نیز در برنامه‌کاری قرارگرفته است.

هاشمی بر تسریع در عملیات اجرایی طرح های زیرساختی تاکید کرد و گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده که در فازهای توسعه مساحت آن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد از صنایع را صنایع کوچک تشکیل می دهند، از ارایه خدمات مشاوره‌ای در ۲۴محور به صنایع کوچک خبر داد و افزود: حمایت از حضور ۲۱۹ واحد صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، برگزاری ۹ کلینیک سیار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ، انجام ۲۷ پروژه بهبود واحدهای صنعتی بر مبنای عارضه یابی های انجام شده، انجام ۲۰ برنامه عمل حمایتی از خوشه های صنعتی خاتمه یافته استان ،اجرای ۲ خوشه مسقطی لار و گیاهان دارویی ، حمایت از برگزاری ۱۳۷ تعداد دوره با آموزش چهار هزار و ۲۷۰ نفر از مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی در حوزه های مدیریتی ، مهارتی و کارآفرینی جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی از اقدامات حمایتی این شرکت در یک سال گذشته است.

او اضافه کرد: برگزاری ۱۲تور صنعتی با ۲۴۵نفر شرکت کننده در تورها، برگزاری پنج رویداد استارت آپی و حمایت از ۱۹ایده برتر حمایت از پنج پایان نامه ارشد و دکتری، اخذ ۱۹استاندارد داخلی و خارجی در راستای توسعه بازار واحدهای صنعتی، عارضه‌یابی ۵۱ واحد صنعتی و اجرای ۲۷مورد پروژه بهبود در واحدهای صنعتی در راستای بهبود محصول و افزایش تولید و توسعه بازار، ثبت نام و سازماندهی ۱۸۷مشاور در سامانه جهت ارایه خدمات مشاوره به واحدهای صنعتی، انعقاد قرارداد با بانک توسعه تعاون در جهت ارایه سرمایه درگردش به واحدهای صنعتی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال و تهیه ۳۰ طرح تیپ صنعتی در جهت توسعه سرمایه گذاری های داخلی و پرداخت تسهیلات به طرح های صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک های صنعتی مهترین زیرساخت استقرارصنایع کوچک محسوب می شوند، گفت: بسترها برای جذب سرمایه گذار در ۶۳شهرک و ناحیه صنعتی در استان فراهم شده است و تاکنون افزون بر هشت هزار و ۴۰۰قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقدشده که از این تعداد سه هزار و ۳۳۲واحد با اشتغالزایی افزون بر سه هزارو ۹هزار و ۷۰۰نفر در مرحله بهره برداری قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد:بیش از ۲هزار و ۹۰۰طرح صنعتی کوچک و متوسط در استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قراردارد که از این تعداد ۵۴۴طرح دارای پیشرفت بالای ۶۰درصد و نصب ماشین آلات است و امیدواریم بخش قابل توجهی از این واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه در بخش توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی نیز امسال طرح های شاخصی با اعتبار اولیه پنج هزار میلیارد ریال در دست اجرا داریم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴طرح زیرساختی با اعتبار یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال آغاز و ۲۹طرح با اعتبار یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است وبرآورد ۲۸طرح با اعتبار ۲ هزار و هفت میلیارد ریال نیز در مرحله انجام است.

وی افزود:در یک سال اخیر نیز ۴۷طرح با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال به پایان یافته و به بهره برداری رسیده است.

هاشمی توسعه و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز را از مهمترین این طرح ها اعلام کرد و گفت: مناقصه طرح خرید و اجرای حوضچه های هوادهی و ته نشینی جهت تکمیل لاگون های ذخیره اضطراری و مدول سوم تصفیه خانه با ظرفیت ۲هزار و۴۵۰مترمکعب در روز با اعتبار اولیه ۵۴۰ میلیارد ریال انجام و پیمانکار آن انتخاب و عملیات اجرایی طرح را آغاز کرده است که براساس برنامه زمانبندی تا ۱۸ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین از پیشرفت ۶۰درصدی اجرای طرح ارتقای ظرفیت هزارمترمکعبی تصفیه خانه فاضلاب با اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل ساز جهت مدول های موجود و مدول سوم خبر داد و بیان کرد: این طرح نیز با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا است و تا دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی اظهار کرد: با اجرای این ۲ طرح ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی به بیش از هفت هزار و ۵۰۰مترمکعب در روز افزایش می یابد.

با برگزاری تور رسانه ای که همزمان با هفته گرامیداشت صنایع کوچک و هفته خبرنگار برگزارشد خبرنگاران رسانه های استان از چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید و با ظرفیت ها و توانمندی های این صنایع آشنا شدند.

در این برنامه فعالان رسانه‌ای استان از واحد صنعتی پیشرو بالابر تولید کننده انواع بالابر صنعتی با ظرفیت صادرات ،واحد گل پونه تولید کننده انواع سبزیجات و غذاهای نیمه آماده ،شرکت دانش بنیان نیرو ساحل تولید کننده تابلو برق های فشرده و واحد نوید صنعت پلاست تولید کننده نایلون و پلاستیک بازدید کردند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات