افشای آموزش عوامل ناتو به سربازان نئونازی اوکراین در سال ۲۰۲۱

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: یک سند افشا شده نشان می‌دهد که مربیان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از دانمارک و انگلیس سربازهای اوکراینی نئونازی در گردان "آزوف" را در سال ۲۰۲۱ آموزش دادند درحالیکه ارتش آمریکا کمک مالی به این گردان را به علت افراط گرایی آنها قطع کرده بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک یادداشت از سفارت دانمارک در کی‌یف به تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) به وزارت دفاع اوکراین از ورود ۶ مربی برای تیپ ۵۶ ارتش این کشور در بردیانسک و اورزوف اطلاع داده است. این مناطق پایگاه‌های اصلی گردان آزوف در اوکراین هستند.

یک افسر اجرای قانون روسیه به اسپوتنیک گفت که این مکان‌ها پیشتر توسط افسران مجری قانون روسیه بررسی شده بود و مواد یافت شده در آنجا به صورت مستقیم به آموزش فشرده شهروندان اوکراینی بسیج شده از سوی افسران غربی، با استفاده از روش‌های جنایتکارانه جنگ اشاره می‌کند که سربازهای آزوف بر روی آن مسلط بودند.


این سند نشان می‌دهد که مربیان ناتو از تیم آموزشی عملیات اوربیتال انگلیس، از قبل در اوکراین حضور داشتند.

این افسر آگاه بیان کرد که عملیات اوربیتال نام برنامه انگلیس برای تمرین سربازهای ذخیره ارتش اوکراین است.

به گفته وی این افسران همانطور که در متن سند آمده، دسترسی به اطلاعات محرمانه‌ای داشتند که نشان می‌دهد اوکراین دسترسی به اطلاعاتی شامل اسرار دولتی از جمله اسناد برنامه ریزی بسیج نیروها داشته است.

وی اضافه کرد که با وجود اینکه گردان آزوف از سوی آمریکا به عنوان یک سازمان نئونازی شناسایی شده است، نیروهای ناتو به صورت مستقیم در آموزش این تشکیلات مسلح ملی گرا دخالت داشتند.

این منبع آگاه ادامه داد: این نشانه آماده سازی‌های فشرده کی‌یف برای عملیات نظامی فعال تحت نظارت ناتو بوده است.

در اوت ۲۰۲۲، دادگاه عالی روسیه گردان آزوف را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کرد و دفتر دادستان کل روسیه اعلام کرد که نیروهای آزوف از ابزارها و روش‌های جنگی ممنوعه استفاده می‌کنند و در شکنجه غیرنظامیان و کشتن کودکان دست دارند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات