پیچیده‌ترین فیلم 2022 از سینمای اسپانیا بود

مطبوعات فارس: با پایان هرسال میلادی بهترین فیلم‌ها در هر ژانر به انتخاب سایت‌های مختلف معرفی می‌شوند. طی سال‌ها عادت کردیم با حضور امثال کریستوفر نولان، فینچر، کنت برانا و... در سینمای هالیوود، عنوان برترین فیلم ژانر معمایی به آثاری از آمریکا برسد. فیلمسازانی که می‌توانند داستان‌هایی پیچیده و تودرتو خلق کنند. اما چندین سایت معتبر سینمایی عنوان بهترین فیلم معمایی یا به‌قول ما پیچیده‌ترین فیلم سال را به اثری جذاب و میخکوب‌کننده از سینمای اسپانیا دادند یعنی «خطوط ناموزون خدا». فیلمی که حدس‌زدن پایان‌بندی‌اش دشوار است و تا لحظه آخر به‌مخاطب رودست می‌زند. با معرفی این فیلم همراه ما باشید.



«خطوط ناموزون خدا» فیلمی است که با تماشایش بهانه‌های زیادی برای لذت بردن دارید. از سکانس‌های لانگ‌شاتی که طبیعت جادویی اسپانیا را به‌رخ مخاطب می‌کشد، تا بازی خارق‌العاده بازیگران به‌خصوص باربارا لنی در نقش اصلی. و بعد داستانی روان‌شناسی، چند لایه که حتی بعد از تماشای تیتراژ پایانی هم ذهن شما را رها نخواهد کرد و نمی‌توانید دقیق بفهمید چه اتفاقی افتاده؟ اما داستان درباره حضور زنی زیبا و باهوش به‌نام آلیس در یک بیمارستان روانی زیبا و مجلل در دل طبیعت است. روان‌پزشک سابق آلیس معتقد است او درگیر نوعی از پارانویا است و با نبوغی که دارد می‌تواند توهماتش را باور کند و با قدرت شگفت‌انگیز منطق به دیگران بقبولاند. با حضور او در بیمارستان متوجه می‌شویم او به‌انتخاب خودش به آن‌جا آمده تا از یک قتل رمزگشایی کند. درحالی‌که رئیس بیمارستان آلیس را یک دیوانه تمام‌عیار و خطرناک می‌داند، او به کشف راز قتل نزدیک‌تر می‌شود و درصدد خروج از تیمارستان است. در ادامه یک بازی پیچیده بین او و رئیس بیمارستان شروع می‌شود و هر احتمالی ممکن است برای همین مخاطب میخکوب می‌شود. (تماشای فیلم با زیرنویس فارسی)

چرا ببینیم؟

فیلم زمان‌بندی طولانی دارد اما ریتمش به‌ هیچ وجه افت نمی‌کند و در تمام دقایق مدام اطلاعات جذابی به مخاطب منتقل می‌کند. بازی‌های روانی و ذهنی که شخصیت‌ها علیه هم انجام می‌دهند یک جنگ تمام عیار از هوش فراوان آن‌ها را رقم می‌زند. تکنیک قدرتمند بازی ستاره‌های فیلم باعث می‌شود ما از نوع بازی متوجه حالات درونی شخصیت و قفل داستان نشویم. فیلم سکانس‌های درخشانی مثل تکرار حوادث دارد که مخاطب را وارد یک چالش ذهنی می‌کند و نمی‌دانیم درحال دیدن توهمات شخصیت‌ها هستیم یا اتفاقات واقعی را می‌بینیم. فیلم درعین‌حال که پیچیده است قابل فهم نیست و در پایان از انواع رودست‌هایی که خوردیم لذت می‌بریم. برای همین است خیلی‌ها این فیلم را پیچیده‌ترین اثر سینمایی سال 2022 می‌دانند.

برچسب ها :
 
از   2   رای
4

عکس های خبر

نظرات