سقوط قیمت سکه و دلار / دلالان به حاشیه رفتند

مطبوعات فارس:تغییر رئیس بانک مرکزی باعث شده است قیمت دلار و سکه از عصر روز پنجشنبه در مسیری کاهشی قرار بگیرد. به نحوی که امروز در بازار فردوسی دلار با حدود 4 کانال کاهش نسبت به روز پنجشنبه معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، چند هفته‌ای می‌شد که سقف تاریخی دلار شکسته شده بود و این اسکناس آمریکایی تا روز پنجشنبه هم به صورت افسارگسیخته به صعود خود ادامه می‌داد.
اما از عصر روز پنجشنبه با خبر تعویض رئیس بانک مرکزی دلار پا به مسیر سراشیبی گذاشت و طلا و سکه هم پس از کمی مقاومت همسو با دلار کاهش قیمت را تجربه کردند.
پیش از این خریداران و فروشندگان با ورود به بازار فردوسی صف طویلی از خریداران دلار دولتی و دلالان و فعالان را می‌دیدند که با صدای بلند متقاضیان را به سمت خود می‌کشاندند. حالا اما وضعیت متفاوت شده و بازار خلوت‌تر از هر زمان دیگری است.
[
معاملات پنهانی ارز

بررسی میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد صرافی‌ها از خریداران دلار دولتی می‌خواهند به‌ جای تجمع مقابل مغازه‌ها با مراجعه به سایت نوبت بگیرند و در زمان مقرر شده مراجعه کنند.
از طرفی جرم‌انگاری فعالیت دلالان باعث شده به‌ جای حاشیه خیابان در کوچه‌ها و پاساژها بایستند ‌و همان تعدادی هم که به چشم می‌خورند با عبور مردم، آرام کنار گوش آنها تکرار می‌کنند«دلار، دلار».
دلار 40 هزار تومان شد

فعالان بازار در حال حاضر دلار را ۴۰ هزار تومان می‌فروشند و ۳۹/۵۰۰ نیز می‌خرند.
با کاشت ابروی طبیعی به جذابیتت اضافه کن! (پرداخت قسطی بدون بهره)

با کاشت ابروی طبیعی به جذابیتت اضافه کن! (پرداخت قسطی بدون بهره)
پیشنهاد امروز

یکی از دلالان در مورد پیش‌بینی خود از آینده بازار دلار می‌گوید: چیزی این روزها مشخص نیست، کسی حدس هم نمی‌زد پنجشنبه رئیس بانک مرکزی عوض شود و دلار بریزد، اما دلار خود را نگه دارید ممکن است دوباره افزایشی بشود.
یکی دیگر از فعالان هم نظری مشابه دارد؛ او می‌گوید: به احتمال زیاد دولت در حال ارزپاشی است، اما مگر چند روز می‌تواند قیمت دلار را کنترل کند؟ ممکن است دلار تا ماه آینده دوباره افزایشی شود.
کاهش قیمت دلار باعث شده سرمایه‌داران دلار تمایل بیشتری برای فروش پیدا کنند، با کاهش قیمت دلار غالب سرمایه‌گذاران بازار ارز فروشنده شده‌اند.
از بازار سکه چه خبر؟

بازار سکه هم اکنون روندی مشابه با دلار دارد و قیمت‌ها در ریل کاهشی قرار گرفته‌اند.
یکی از فعالان بازار در مورد وضعیت کنونی بازار می‌گوید: قیمت‌ها که کاهشی شد مردم همه فروشنده شده‌اند، اما من احتمال می‌دهم قیمت‌ها دوباره افزایشی شوند.
در حال حاضر در صرافی‌های بازار فردوسی هر سکه حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تومان به فروش می‌رسد و ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.
تعدادی دیگر از صرافان نیز معتقد هستند اگر مردم نیازی به پول خود ندارند فعلا دست نگه دارند.
تکرار سیاست پول‌پاشی

دولت قصد دارد‌ با ارزپاشی و قیمت‌های دستوری این روزها قیمت دلار را به سمت نزولی هدایت کند اما بازار ارز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و ممکن است این سیاست‌ها برای بلندمدت پاسخگو نباشند.
مهمترین مشکلات بازار دلار عواملی اعم از کاهش درآمدهای ارزی به‌ دنبال تسخیر بازار نفت ایران توسط روسیه و کسری بودجه شدید دولت در سال ۱۴۰۱ هستند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات