روسیه فرمولبندی صلح زلنسکی را نمی پذیرد

مطبوعات فارس: سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش "فرمولبندی صلح" رئیس جمهوری اوکراین را به عنوان پایه و اساس مذاکرات صلح نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه به نظر نمی رسد کی یف هنوز برای مذاکرات صلح واقعی آمادگی داشته باشد، گفت روسیه فرمولبندی صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را به عنوان اساس مذاکرات صلح نخواهد پذیرفت.

وی در مصاحبه با خبرگزاری « آر آی ای»روسیه خاطر نشان کرد ، ایده کی یف برای بیرون راندن روسیه از مناطق شرقی اوکراین و جزیره کریمه با کمک غرب چیزی جز توهم نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات