کار شیفتی باعث ضعف انسان در برابر بیماری ها می شود

مطبوعات فارس: محققان در مطالعات جدید خود دریافتند احتمال ابتلا به بیماری شدیدی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد در بین افرادی که به صورت شیفتی کار می کنند به مراتب بیشتر است. 

گروهی از محققان نروژی خطرات مرتبط با کارگران شیفتی و افرادی را که در مشاغل حضوری کار می کردند را مورد مطالعه قرار دادند. این تحقیقات از طریق نظرسنجی آنلاین از بیش از ۷۱۰۰ نفر از ۱۶ کشور انجام شد.

طی این پژوهش، محققان دریافتند افرادی که مشاغل حضوری داشتند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ویروسی و قابل سرایت همچون کرونا بودند. اما نوع خطر کارمندان و کارگرانی که به صورت شیفتی کار می کردند متفاوت بود.

دکتر بیورن بیورواتن (Bjørn Bjorvatn) نویسنده اول این مطالعه و استاد گروه بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه در دانشگاه برگن در نروژ در این رابطه گفت: افرادی که به طور شیفتی کار می کنند در مقایسه با افرادی که رو در رو با دیگران کار نمی کنند، خطر بالاتری برای دریافت پیامد شدیدتر بیماری های ویروسی و عفونت نداشتند زیرا این ویروس به طور گسترده ای در همه جوامع سرایت می کرد با این حال، خطر بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به بیماری در این گروه از افراد تقریباً شش برابر بیشتر از کارگران روزانه بود.

یافته های مطالعه فوق از این ایده حمایت می کند که محرومیت از خواب بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می گذارد.

 دکتر بیرواتن در پایان توضیحات خود توصیه کرد: مطالعات متعددی نشان می دهد که پاسخ به واکسیناسیون در افراد کم خواب، ضعیف تر است. بنابراین، کارگران شیفتی باید واکسن های خود را پس از یک خواب خوب شبانه تزریق کنند.

شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله تخصصی  Chronobiology International منتشر شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات