مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

تغییر کاربری نمازخانه‌ها در مدارس فارس ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه های مدارس پرهیز شود و برای تامین کلاس ها از دیگر مکان و اتاق های مدرسه استفاده شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پرستو برکتی- محمد خلیل عسکری روز پنجشنبه درجمع مدیران، معاونین و معلمان شهرستان بوانات ضمن تقدیر و تشکر از فرهنگیان که در دوران کرونا و بازگشایی مدارس فعالیت های ارزنده و ایثارگرانه ای داشتند گفت: معلمان با عشق و ایثار فعالیت کرده و چیزی را با مدرسه عوض نمی کنند و تمام وجودشان را برای دانش آموز بکار می گیرند زیراکه دارای نگاه تربیت دینی هستند که این نگاه منبعث از قرآن و روایات می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:در سال تحصیلی پیشرو، پروژه مهر و حضوری شدن مدارس در دستور کار قرار دارد که باید برای این مهم برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر اکرام و احترام اولیا توسط مسئولین مدارس گفت: به طرح آدرس و محدوده جغرافیایی در ثبت نام دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشید.

عسکری گفت: هیئتی را برای حضور در شورای آموزش و پرورش شهرستان بوانات بمنظور بررسی و پیگیری دقیق و میدانی مشکلات مدارس شبانه روزی و پراکندگی مدارس در این منطقه تشکیل داده می شود تا بدنبال کاهش و رفع آن ها برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

عسکری ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تاثیرپذیری افراد در آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در سنی هستند که آنچه را یاد می گیرند تا آخر عمر فراموش نخواهند کرد و این مطلب را با حدیث " مَثَل الّذی یَتَعَلَّم فی صِغره کالنَّقْشِ فِی الْحَجَر" تکمیل کرد.

وی افزود: تمام فعالیت ها باید پیوست پرورشی و تربیتی داشته باشد چراکه نگاه صرفا آموزشی، راه بجایی نخواهد برد بنابراین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقشه ی مهندسی کشور مبنای برنامه ریزی ها باشد.

عسکری تاکید کرد: تقویت و زیباسازی نمازخانه ها از اولویت های فعالیت مدارس بوده و برای آن برنامه ریزی انجام شود.

وی افزود: از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه های مدارس پرهیز شود و برای تامین تعداد کلاس ها از دیگر مکان و اتاق های مدرسه استفاده شود.

وی ضمن اشاره به مدارس و فعالیت های آن افزود: باید به سمت تقویت این کارخانه ی انسان سازی حرکت کرد تا انسان هایی براساس فطرتشان تربیت شوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ی جهاد و نهضت تبیین خاطرنشان کرد: نبض تربیت در آموزش و پرورش قرار دارد و یکی از بهترین مکان هایی که در آموزش و پرورش می تواند حول محور نهضت تبیین برای دانش آموزان فعالیت کند، بسیج دانش آموزی می باشد.

عسکری افزود: بسیج دانش آموزی در مدارس یک اتاق استراتژیک و مرکز تصمیم سازی فرهنگی دانش آموزی است که باید در همه ی مدارس باشد؛ پس باید این نگاه را در چهل واره دوم انقلاب ایجاد نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: پس از ده سال وقفه در اجرایی شدن این طرح، این دولت و مجلس 38هزار میلیارد برای اجرایی شدن آن درنظر گرفتند که باید این مهم تبیین شود.

وی ضمن اشاره به برخی از ضعف های موجود نظام اداری گفت: معلم باید در جامعه بزرگی داشته باشد و در این افق نظر، مجلس با استفاده از قدرت نظارتی خود در حل و اجرایی شدن نظام رتبه بندی یاری رسان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس بعنوان کانون تربیت و معلم محور این تربیت می باشد که در این راه مدیران بعنوان رهبران تربیت می باشند؛ چراکه هر اتفاقی در مدارس رقم می خورد.

وی تاکید کرد: از تمام مدیران اموزش و پرورش می خواهم که بیشتر وقتشان را در مدرسه، کنار معلمین و دانش آموزان باشند و نظرات آنان و اولیاء محترم را بشنوند.

عسکری ضمن اشاره به تجربه و شناخت آسیب ها و مشکلات توسط مدیران گفت: ارائه و پیشنهاد نظر توسط شما مدیران می تواند راهگای مناسبی برای برنامه ریزی های مسئولین اداره کل در بهبود فعالیت ها باشد.

وی افزود: باید گفتمان امام بصورت گسترده نشر داده شود چراکه این گفتمان بسیار غنی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سفر یک روزه خود به بوانات در گردهمایی مسوولین ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در این شهر شرکت کرد و همچنین قرار است از تعدادی از مدارس این شهر نیز بازدید کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات