نرخ کرایه تاکسی در شیراز اعلام شد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: با استناد به مصوبه اول خردادماه جاری شورای اسلامی شهر شیراز و تایید فرمانداری این شهرستان، نرخ هر کورس کرایه تاکسی در این شهر مبلغ ۲۵ هزار ریال ( دو هزار و پانصد تومان) برای سال ۱۴۰۱ تعیین شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل ازروابط عمومی شهرداری شیراز در مطلب ارسالی روز جمعه از قول پیمان باباخانی افزود: نرخ کرایه خودرو ون VIP ویژه توانخواهان (معلولین) نیز برای هر سرویس ۱۵۰ هزار ریال تعیین و نرخ کرایه انواع تاکسی های فعال ویژه فرودگاه ، تاکسی بی سیم ، ترمینال های مسافربری ، راه آهن و شرکت های حمل و نقل نیز ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.
باباخانی افزود : در سال ۱۴۰۱ پیگیر تجهیز و توسعه روش های پرداخت الکترونیک کرایه خواهیم بود و حسب مصوبه شورا پس از تجهیز و راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند TMS به ازاء هر تراکنش نیز مبلغ ۷۵۰ ریال بعنوان هزینه های این سامانه (پرداخت با کارت شهروندی) به نرخ کرایه مسافر اضافه می شود.
وی گفت: برای جلوگیری از اختلاف نظر رانندگان با مسافرین، برچسب نرخ کرایه نیز تا اواسط هفته جاری تهیه و بر روی شیشه جلو تاکسی ها نصب می شود.
وی هرگونه دریافت کرایه خارج از مبلغ مصوب را غیرقانونی خواند و از شهروندان خواست تخلفات را به شماره تلفن ۱۳۷ رسیدگی به شکایات شهرداری و یا ۰۷۱۳۸۳۳۱۶۱۲ واحد رسیدگی به تخلفات سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گزارش دهند.

پیش از این، نرخ کرایه تاکسی سال ۱۴۰۰ شهر شیراز برای کورس اول مبلغ ۲۰هزار ریال و برای کورس‌های بعدی مبلغ ۱۵هزار ریال تعیین شده بود.
نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه فرودگاه، تاکسی بی‌سیم، تاکسی ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل شیراز سال ۱۴۰۰ درمقایسه با سال ۱۳۹۹، با ۲۵درصد افزایش همراه بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات