خدمات جدید اینترنت در فارس جایگزین فناوری های قدیمی می‌شود

 مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: فناوری های جدید اینترنت از جمله VDSL و FTTH جایگزین فناوری های قدیمی از جمله ADSL خواهند شد.  

پایگاه خبری مطبوعات فارس: فرشید ایزدی، روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: باند پهن به سه دسته ADSL، VDSL و FTTH تقسیم می شود که فناوری FTTH به روزترین فناوری در جهان است که فیبر نوری وارد منزل مشترک می‌شود.
وی ادامه داد: هم اینک ظرفیت دایر کردن ۲۴ هزار و ۵۷۶ سرویس FTTH در استان فراهم است که از این تعداد هفت هزار و ۲۶۰ سرویس به مشترکان واگذار شده و فعال است که ۲ هزار و ۳۸۹ مشترک در سال گذشته فعال شده اند.
او اظهار داشت: در حوزه VDSL که نسبت به ADSL بردی کوتاه تر اما پهنای باندی بسیار وسیع تر دارد در استان در مجموع هشت هزار مورد نصب شده پنج هزار مورد آن فعال است.
مدیر مخابرات منطقه جنوب افزود: در بحث اینترنت پرسرعت ADSL نیز ۴۹۹ هزار پورت منصوبه در استان داریم که از این تعداد ۲۴۲ هزار مشترک فعال است که مشغول تبدیل آن به فناوری اینترنت جدیدتر VDSL هستیم.
ایزدی در خصوص پروژه ۲۰ میلیون پورت پرسرعت هم گفت: دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای پروژه عظیم ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت را در دستور کار دارد که بنا است تا پایان دولت اجرا شود.
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: سال گذشته در استان حدود ۳۴ هزار تلفن ثابت دایر کردیم که هم اینک تعداد کل تلفن های ثابت فعال این استان به یک میلیون و ۵۸۰ هزار شماره رسیده است.
ایزدی گفت: همچنین تاکنون ۲۷۱ کیلومتر فیبرنوری برون شهری در استان اجرا کرده ایم که بخش عمده آن تحت عنوان پروژه توسعه خدمات اجباری از طرف دولت ابلاغ و توسط اپراتورها اجرا می شود.
وی افزود: در بحث سایت های همراه اول نیز هم اینک یک هزار و ۸۴۵ سایت در کل استان داریم که از این تعداد ۵۵۷ سایت در شیراز و یک هزار و ۲۸۸ سایت در شهرستان ها قرار دارد.
او گفت: به منظور حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در شیراز، مجوز نصب ۳۸ دکل در این شهر از سوی شهرداری صادر شده که امیدواریم با نصب آنها مشکل آنتن دهی در برخی نقاط شیراز حل شود.
ایزدی ادامه داد: در چند نقطه شهر که مشکل آنتن دهی داریم و نیاز است که دکل تقویت آنتن نصب شود اما شهروندان به دلیل اینکه امواج این دکل ها را خطرناک می دانند اجازه نصب آنها را نمی دهند.
وی در خصوص اخبار اخراج ۱۷۰ نفر از پرسنل مخابرات استان نیز گفت: این خبر صحت ندارد و ما در مجموعه مخابرات سال گذشته شاهد بازنشستگی ۱۶۳ نفر از کارکنان این مجموعه از جمله ۱۶ نفر از مدیران شهرستانی بودیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات