از میزبانی شیرازی‌ها از ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر تا نجات جان ۵۳ مسافر نوروزی

شهردار شیراز در جلسه شورای شهر گزارش داد که این شهر در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبان ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر بود و آتش نشانان شیرازی جان ۵۳ نفر از این مسافران را که دچار گازگرفتگی شده بودند، از مرگ نجات دادند. 

شهردار شیراز یکشنبه در پنجاه‌ و پنجمین صحن علنی شورای شهر شیراز به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خدمات سفر شهرداری پرداخت و افزود: ۲ سال به دلیل محدودیت‌های کرونا سفرها تعطیل شده بود اما در ۲ ماه آخر سال ۱۴۰۰ اعلام شد که وضعیت تردد مجاز است و همین مساله موجب برنامه ریزی مردم برای انجام سفرهای نوروزی شد.

احسان اصنافی ادامه داد: شهرداری شیراز در نوروز تلاش کرد تا خاطره‌ خوبی برای مسافران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ بوستان برای اسکان مسافران در شیراز مدنظر قرار گرفت، گفت: همچنین با توجه به سرما ۱۵ حسینیه و ۱۱ سالن ورزشی به این فضا اضافه شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه در مجموع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر مسافر به استان فارس سفر کردند، افزود: از این تعداد ۲میلیون و ۲۱۴ هزار نفر به شیراز سفر کردند که ۹۱۴ هزار نفر از آنها در کمپ‌ها و مجموعه‌های شهرداری اسکان یافتند.

اصنافی با بیان اینکه این رقم اسکان مسافران نسبت به سال ۹۷ که ۷۵۸ هزار نفر بود، افزایش چشمگیری داشت، بیان‌کرد: حداکثر اسکان در ۶ فروردین بود که ۱۲۵ هزار نفر مسافر در این شهر اسکان یافتند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در استقبال و اسکان مسافران ویژگی‌های خاصی وجود داشت، عنوان کرد: هدایت مسافرین از مبادی‌های ورودی شهر برای اینکه مسافران سرگردان نباشند، از جمله این ویژگی‌ها است.

اصنافی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز وارد میدان شد و بخشی از کار هدایت مسافران از این طریق انجام شد، گفت: شورای شهر هم نظارت داشت و تلاش همکاران مستندسازی شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه براساس نظرسنجی انجام شده رضایت عمومی مسافران کسب شده است، افزود: از نقاط قوت و ضعف این دوره اسکان برای سال‌های آینده استفاده می‌شود.

جان ۵۳ مسافر از مرگ نجات داده شد

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ستاد خدمات سفر نوروز در ۲۷ اسفندماه تشکیل شد گفت: برای نخستین بار شیراز با این حجم مسافر روبه‌رو بوده است.

غلامرضا غلامی افزود: امسال برای اولین بار در نوروز حتی یک فوتی ناشی از حوادث ثبت نشد و همچنین مشکلی از نوع سرقت، بزه و آسیب‌های اجتماعی نیز برای مسافران رخ نداد.

غلامی با بیان اینکه با هوشیاری آتش‌نشانان شیرازی ۵۳ نفر از مرگ حتمی و گازگرفتگی در ایام نوروز ۱۴۰۱ نجات یافتند، گفت: ایستگاه‌های استقبال در ورودی‌های شهر شیراز عاملی برای کاهش ترافیک بود همچنین از ظرفیت مدیریت بحران هم برای خدمات رسانی استفاده شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات