نیروی انسانی موجود برای حفاظت از محیط زیست کافی نیست

سرپرست معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه نیروی انسانی سازمان محیط زیست کفاف حفاظت از حوزه های گسترده آن را نمی دهد،گفت: باید با برنامه ریزی برای افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد ، تقویت حضور و مشارکت های مردمی در این حوزه اقدام کنیم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: نورالله مرادی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری نقشه راه موثری را در حوزه محیط زیست طراحی کردند، اظهار کرد: استان فارس دارای بارقه های ارزشمندی در فرازهای تمدنی و فرهنگی است و باید در حوزه های محیط زیستی نیز شاهد اقدامات تاثیرگذاری باشیم که چالش های این حوزه را برطرف سازد.

وی از اتفاقات خوبی که در اسفندماه ۱۴۰۰ برای محیط زیست رخ داد و سخنان مقام رهبری و نکات ارزشمندی که در بحث محیط زیست ایراد کرده اند و همچنین از نگاه ویژه ریاست جمهور دولت مردمی به حوزه های محیط زیستی سخن گفت و افزود: بنا بر باور دکتر رئیسی، فرآیند توسعه فرع بر محیط زیست است و در این زمینه می توان از پتانسیل های ارزشمند شرکت های دانش بنیان بهره برد و دست یاری به سوی آنها دراز کرد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از رسانه ها به عنوان بازوان توانمند این سازمان یاد کرد و گفت: امیدواریم با هم افزایی حداکثری و همدلی مضاعف در راستای اعتلای محیط زیست فارس گام برداشته و شاهد بهبود وضعیت فعلی باشیم.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد که دانش و تجربیات ارزشمند پورشیرزاد مدیر کل جدید محیط زیست فارس در سنوات طولانی خدمت و مدیریت به بهبود وضعیت محیط زیستی استان منجر شود.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم با اشاره به اهمیت بحث محیط زیست، از زحمات حمید ظهرابی مدیر کل پیشین تشکر کرده و اخلاق مدار بودن او و نقش کلیدی وی در بحث احیای تالاب ها و نقش پرچم داری وی در توسعه حفاظت مشارکتی در کشور و استان را پر رنگ دانست.

رضایی‌کوچی به برنامه مفصلی که برای رهاسازی حق آبه بختگان و تغییر الگوی کشت طی شده اشاره کرد و از پورشیرزاد خواست که این برنامه ها را دنبال کند.

وی اهمیت دادن به اقتصاد سبز و تعادل بین منابع و مصارف آب، آلاینده های هوا و ریز گردها و کاهش کمیت حیات وحش استان، لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، مشارکت با سمن ها و مردم جوامع محلی، تهیه پایگاه اطلاعات محیط زیستی استان، استفاده از دانش و فناوری های نوین در پایش حوزه محیط زیست، ساماندهی پسماند های خانگی و صنعتی،رفع مشکلات املاک و اراضی محیط زیست را اهم انتظارات از اداره کل حفاظت محیط زیست دانست.

مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست فارس نیز با تشریح برخی از برنامه های سازمان متبوعش گفت: تقویت مشارکت های مردمی و بهره برداری بهینه از ظرفیت های ارزنده تشکل های مردم نهاد در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.
عطاء پورشیرزاد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر از تلاش هایی که در سنوات گذشته در حوزه های محیط زیست صورت گرفته اظهار داشت: دیدگاه کاری ما در حوزه حرفه ای تقویت مشارکت های مردمی است و توجه به بیانیه رهبر معظم انقلاب در تبیین گام دوم انقلاب می تواند راهگشا باشد.وی خواستار تفاهم و هم افزایی دستگاه های مختلف در حوزه های محیط زیستی شد و اظهار کرد: برنامه های جدیدی در راستای حفظ محیط زیست با رویکرد مردم محور ارایه خواهیم کرد تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست یابیم.

سکاندار جدید محیط زیست فارس با اشاره به اهیمت برخورداری از تجربیات پیشین اظهار داشت: ماهیت سازمان محیط زیست نظارتی است و برای حفظ و گسترش منابع ارزنده محیط زیستی به حمایت مدیریت ارشد استان که در حوزه محیط زیست دغدغه مند هستند و همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مردمی نیاز مبرمی داریم.

حمید ظهرابی مدیر کل پیشین محیط زیست فارس نیز در مراسم تکریم خود اظهار کرد: بر خودم لازم می دانم که از همکاری پرسنل ادارات استان، محیط بانان، فعالین محیط زیست و سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه و دانشگاهیان تشکر کنم که با همراهی آن ها توانستیم به رتبه برتر دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته برسیم.

وی رها سازی حق آبه تالاب بختگان، فعال کردن طرح ملی احیای تالاب های استان، تغییر الگوی معیشت اطراف تالاب ها و رفع تصرف از ۱۰۰۰هکتار اراضی ملی و رفع بوی نامطلوب فاضلاب در فرودگاه شیراز را از مهمترین فعالیت انجام شده در طی این دو سال مسئولیت خود برشمرد و در پایان از همه مسئولین و سازمان های مردم نهاد درخواست کرد که برای حفاظت از محیط زیست استان با مدیر کل جدید نهایت همکاری و مشارکت را داشته باشند.

در این مراسم با اهدا لوح تقدیر از زحمات حمید ظهرابی تقدیر به عمل آمد و عطاء پور شیرزاد، با دریافت حکم از سوی علی سلاجقه که با دستان خانواده شهید محیط بان بیرامی به وی تقدیم شد به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، معرفی شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات