آزادی زندانیان در فارس ، از بانوی باردار تا مادر مبتلا به سرطان

مدیرکل زندان های فارس، گفت: با همت خیرین نیک اندیش به سرپرستی خانم داوودی جهرمی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان کمک برای آزادی زندانیان جمع آوری و به ستاد دیه استان اختصاص داده شده است ، در میان زندانیان آزاد شده از مادر مبتلا به سرطان تا بانوی باردار وجود دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: اسحاق ابراهیمی روز سه شنبه در آیین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان های فارس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاد دیه آزاد شده اند که از این تعداد ۲۵۷ نفر مرد و ۱۳ نفر زن می باشند.

وی با اشاره به اینکه شاکیان پرونده های زندانیان مالی بزرگترین حامی ستاد دیه هستند اضافه کرد: مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است که مبلغ ۶۹میلیارد تومان آن را شکات از حق خود گذشت کرده و رضایت داده اند.
مدیرکل زندان های فارس اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد تومان را زندانیان خودشان تامین کردند و با اعسار زندانیان به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان نیز توسط مراجع قضایی موافقت شد.
ابراهیمی یادآور شد: مبلغ ۶میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان نیز بانک های عامل به صورت وام قرض الحسنه پرداخت کردند و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت گردید.
وی یادآور شد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیرین استان و ستاد دیه کشور پرداخت شده است.
مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: امروز هم با همت خیرین برای آزادی زنان بدهکار تلاش کردیم که این افراد ویژگی های خاصی داشتند.
ابراهیمی گفت: در این جمع، مادر بارداری هست که هم خودش و هم همسرش زندانی هستند و سایر فرزندان نزد فامیل نگهداری می شوند و برای آزادی این خانم، مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه گردید.
وی اضافه کرد: در بین آنان، زن سرپرست خانوار که بیماری سرطان دارد، زن سرپرست خانوار که دو فرزند معلول دارد و مجموع بدهی این ۵ بانوی زندانی بالغ بر ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که مبلغ ۳ میلیاردو۱۰۰ میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده است و حدود ۶۰۰ میلیون پرداخت شده است که ۴۰۰ میلیون تومان آن از طرف خیر داوودی و همراهانشان و مابقی با همت ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس گفت: در مجموع ۷۷۶ محکوم مالی در زندان های استان فارس تحمل کیفر می کنند و استان فارس از نظر تعداد محکوم مالی در کشور رتبه اول را دارد که ضرورت دارد خیرین و نیک اندیشان کمک کنند تا مشکلات این افراد مرتفع شود.
وی ادامه داد: تعداد ۴۲ نفر از این زندانیان محبوس زن و ۷۳۶ نفر مرد هستند که تعداد ۱۲۶ نفر به جرم پرداخت مهریه، ۵ نفر نفقه، ۵۵۹ نفر محکومیت های مالی، و ۲۲ نفر به دلیل تصادف و ۲۲ نفر هم در حوادث کارگاهی،دیه بدهکار هستند.
ابراهیمی یادآور شد: در هفته گذشته تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران ظهور بیش از ۲۵۰۰ زندانی را تحت معاینه و درمان قرار دادند و امروز خانم دکتر هوشمند متخصص زنان در زمینه سلامت جسمی زندانیان زن با این مجموعه همکاری دارند.

وی تاکید کرد: بحث اصلاح مجرمین از رسالت های مهم سازمان زندان ها است و خیرین نیک اندیش می توانند در بحث توسعه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان، مجموعه زندان ها را کمک و یاری رسانند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات