مشخص شدن برنامه خاموشی روزانه در شهرستان‌های فارس

همزمان با سراسر کشور، برنامه‌ای تحت عنوان مدیریت اضطراری بار شبکه، از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اجرایی و براساس آن، زمان و میزان اعمال خاموشی برق در هر شهرستان مشخص شده است. 

مطبوعات فارس/ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس طی اطلاعیه‌ای که بر روی خروجی سایت خود قرار داد، در خصوص شیوه مدیریت اضطراری بار به تفکیک هر شهرستان، اطلاع‌رسانی و جداولی را منتشر و تاکید کرده است که زمان و مکان درج شده در این جداول، احتمالی بوده و قطعی نیست.

براساس این جداول، که در بخش اطلاعیه‌های سایت شرکت توزیع برق فارس به نشانی https://www.farsedc.ir منتشر شده است، هر مشترک می‌تواند با دریافت اولین خاموشی و اطمینان از اینکه خاموشی مدیریت اضطراری بار است، با مراجعه به جدول و تطابق روز و ساعت نسبت به شناسایی گروه (منزل/محل کار) خود اقدام کرده و پس از شناسایی، از جدول فوق برای بقیه ساعات و ایام هفته استفاده کند.

برپایه اطلاعات درج شده در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، زمان و محل اعمال خاموشی، یک احتمال و متاثر از بار شبکه سراسری است و شرکت‌های استانی و شهرستانی در آن هیچ دخالتی ندارند.

به گزارش ایسنا، تماس با سامانه 121 اتفاقات برق، از سوی مشترکانی که براساس جداول مورد نظر، در برنامه مدیریت بار قرار گرفته‌اند، راهگشا نخواهد بود و تنها مسیر را برای دریافت خدمات توسط مشترکانی که نیاز به خدمات اضطراری و اتفاقاتی دارند، سخت می‌کند.

اخبار دریافتی حاکیست که مشترکان کشاورزی و صنعتی دارای کنتورهای هوشمند، خارج از محدوده زمانی و مکانی درج شده در این جداول، مشمول خاموشی برق خواهند بود.

مسئولان صنعت برق معتقد هستند که کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی و گرمای هوای زودرس، منجر به وارد شدن زودهنگام بسیاری از چاه‌های آب کشاورزی در استان فارس شده است.

از طرفی فعالیت غیرقانونی دستگاه‌های استخراج رمز ارز، بر مشکلات مربوط به تامین نیاز کشور به انرژی برق افزوده است.

اخبار و اظهارنظرهای مختلف پیرامون قطع برق در کشور حاکیست که صنعت برق با هدف جلوگیری از بروز مشکلات کلان برای شبکه سراسری که امکان دارد موجب فروپاشی این شبکه شود، مجبور به اعمال برنامه خاموشی به شکل سراسری شده‌اند.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که برنامه خاموشی در سطح دیسپاچینگ ملی و براساس میزان بار شبکه در هر روز، مشخص شده و بر روی شبکه در نقاط مختلف کشور اعمال می‌شود.

شهروندان در نقاط مختلف استان فارس، اعمال خاموشی‌های روزانه را منجر به وارد شدن خسارت‌هایی به روند فعالیت‌های آموزشی، اقتصادی، بهداشتی، خدماتی و تولیدی می‌دانند و تاکید دارند که مسئولان صنعت برق باید پیش از این برای جلوگیری از چنین مسائلی، برنامه ریزی مناسب را انجام می‌دادند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات