وزارت نیرو برنامه سازگاری با کم آبی در فارس را تصویب کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس اعلام کرد:‌برنامه سازگاری با کم آبی در این استان توسط وزارت نیرو تصویب شد. 

مطبوعات فارس/ حمیدرضا دهقانی، یکشنبه با بیان اینکه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور اخیرا برنامه هایی را برای دو استان فارس و مازندران با هدف سازگاری با کم آبی به تصویب رساند که با تحقق این برنامه، یک هزار و ۲۲۴ میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آبی فارس صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد:‌طبق برنامه ارائه شده یک‌هزار و ۱۱۵ میلیون مترمکعب آن از منابع آب زیرزمینی و ۱۲۹ میلیون مترمکعب آن از منابع آب سطحی صرفه جویی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: طی این برنامه شرکت آب منطقه‌ای استان فارس یک‌هزار و ۷۳ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی خواهد کرد که ۸۷۴ میلیون مترمکعب از آن را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد داد.

همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب استان فارس، آب و فاضلاب شیراز، شهرداری شیراز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به ترتیب کاهش برداشت و اصلاح مصرف معادل ۲۷، ۳.۳، ۳، ۲.۵ و ۶.۵ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی این استان انجام خواهند داد.

دهقانی اظهار کرد: صرفه‌جویی‌های پیش‌بینی شده از منابع آب سطحی مندرج در برنامه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان فارس انجام خواهد شد که به ترتیب این صرفه‌جویی‌ها برابر با ۱۲۰، ۶.۶ و ۳.۱ میلیون مترمکعب است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات