هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی» دیگر شما را فراموش نمی‌کند

شرکت اُپن ای‌آی(OpenAI) می‌گوید که قابلیت به خاطر سپردن موارد مختلف قابل تنظیم خواهد بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، ین موضوع برای حفظ حریم خصوصی طراحی شده است، اما مانع از رشد فناوری و تبدیل آن به یک دستیار دیجیتال واقعی می‌شود که شما را به اندازه‌ای خوب می‌شناسد که بتواند در مورد مسائل مختلف کمک کند.

شرکت اُپن ای‌آی در تلاش برای رفع این مشکل است و در نهایت یک قابلیت حافظه را به چت جی‌پی‌تی اضافه می‌کند. این قابلیت به ربات اجازه می‌دهد تا جزئیات شخصی مهم از مکالمات قبلی را به خاطر بسپارد و زمینه را برای درخواست‌های فعلی اعمال کند.

نحوه عملکرد آن این گونه است. در واقع می‌توانید به چت جی‌پی‌تی بگویید مورد خاصی را به خاطر بسپارد، برای مثال اینکه فرزندتان به بادام زمینی حساسیت دارد یا اینکه چگونه ترجیح می‌دهید ایمیل‌ها را امضا کنید. به‌طور خودکار این داده‌ها طبق درخواست ذخیره می‌شود و در مکالمات و کارهای آینده اعمال می‌شود.

فراتر از آن، سیستم هوش مصنوعی به مرور زمان موارد را انتخاب می‌کند و به طور طبیعی داده‌ها را هنگام انجام پرس و جوها ذخیره می‌کند. هدف این است که چت بات هوشمندتر شود و مهم‌تر از آن، با نیازهای خاص شما هماهنگ شود.

علاوه بر این، هر جی‌پی‌تی سفارشی حافظه منحصر به فرد خود را خواهد داشت. اُپن ای‌آی به عنوان مثال جی‌پی‌تی کتب Books GPT را ارائه می‌کند، زیرا ربات به یاد می‌آورد که کدام کتاب‌ها را قبلا خوانده‌اید و چه ژانرهایی را دوست دارید. فروشگاه جی‌پی‌تی مملو از چت‌بات‌های منحصربه‌فرد است که کاملا از این ویژگی حافظه بهره می‌برند.

به نظر نمی‌رسد این موضوع با نحوه عملکرد اینترنت در حال حاضر خیلی متفاوت باشد. داده‌های شخصی فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داده‌های شخصی را ذخیره می‌کنند.

سپس از این داده‌ها برای ایجاد یک نمایه کاربر منحصر به فرد استفاده می‌شود که برای توسعه الگوریتم‌های شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. با این حال، نگرانی‌های مهمی در خصوص حریم خصوصی با روش استاندارد انجام کارها وجود دارد که کاملا به این قابلیت حافظه منتقل می‌شود.

برای این منظور، اُپن‌ای آی می‌گوید که کاربران بر حافظه چت جی‌پی‌تی کنترل خواهند داشت و سیستم آموزش دیده است تا به طور خودکار برخی موضوعات حساس مانند داده‌های سلامت را به خاطر بسپارد. این شرکت می‌گوید شما به سادگی می‌توانید به ربات بگویید چیزی را فراموش کند و این کار را انجام خواهد داد. همچنین یک بخش مدیریت حافظه(Manage Memory) برای تنظیمات دقیق‌تر موجود است. امکان خاموش کردن این قابلیت به طور کلی نیز وجود دارد.

در حال حاضر این یک سرویس بتا است و این هفته برای تعداد کمی از کاربران چت جی‌پی‌تی رایگان و پلاس ارائه می‌شود. این شرکت برنامه‌هایی را برای عرضه گسترده‌تر در آینده به اشتراک خواهد گذاشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات