پدیده ۱۶ ساله در اولین بازی ملی رکوردها را درو کرد

ستاره نوجوان تیم ملی اسپانیا در اولین بازی ملی‌اش با لاروخا درخشید تا رکوردهای قابل توجهی را به نام خودش کند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، در ادامه دیدارهای انتخابی یورو ۲۰۲۴ که قرار است تابستان آینده در آلمان برگزار شود، اسپانیا که سابقه دو دوره قهرمانی پیاپی در این رقابت‌ها را دارد، توانست هفت بر یک گرجستان را در خانه در هم بکوبد. ستاره این دیدار آلوارو موراتا بود که توانست هت‌تریک کند. ویرکولیا، بازیکن حریف، دنی اولمو، نیکو ویلیامز و لامین یامال هم برای لاروخا در این دیدار گلزنی کردند.

یامال، پدیده ۱۶ ساله بارسلونا، با گلزنی در این دیدار توانست به عنوان جوان‌ترین بازیکن و گلزن تاریخ کشورش دست یابد. یامال ۱۶ سال و ۵۷ روز داشت که توانست اولین گل ملی‌اش را در اولین بازی ملی‌اش به ثمر برساند.

رشته‌رکوردهایی را که این نوجوان اسپانیایی برابر گرجستان شکست:

جوان‌ترین بازیکن تاریخ اسپانیا

او توانست از رکورد گاوی پیشی بگیرد. گاوی وقتی ۱۷ سال و ۶۲ روز داشت در بازی لیگ ملت‌ها مقابل فرانسه اولین بازی‌اش را برای تیم ملی اسپانیا انجام داد و حالا لامینه یامال رکورد او را از آن خود کرد.

جوان‌ترین گلزن تاریخ اسپانیا

گاوی پنجم ژوئن ۲۰۲۲ مقابل جمهوری چک در دیداری که با تساوی دو بر دو به پایان رسید وقتی ۱۷ سال ۳۰۴ روز داشت گلزنی کرد تا جوان‌ترین گلزن تاریخ کشورش شود و اکنون لامینه یامال توانسته است این رکورد را هم بشکند.

دومین بازیکن جوان تاریخ یورو

در تاریخ مسابقات یورو (از جمله مسابقات مقدماتی)، تنها یک بازیکن جوان‌تر از یامال بازی کرده است و او مارتین اودگارد نروژی است. یامال پنجمین بازیکن زیر ۱۷سال شد که در بازی‌های انتخابی یورو حاضر می‌شود.

جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو

او رکورد گرت بیل ولزی را نیز شکست و جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو شد. بیل هفتم اکتبر ۲۰۰۶ وقتی ۱۷ سال و ۸۳ روز سن داشت برابر اسلواکی گلزنی کرد و جوان‌ترین گلزن تاریخ انتخابی یورو بود. حالا یامال اولین بازیکن زیر ۱۷ سال است که در یک بازی در انتخابی یورو گلزنی می‌کند.

جوان‌ترین گلزن بین‌المللی تاریخ اروپا

هیچ بازیکنی جوان‌تر از یامال در تمام تاریخ فوتبال اروپا موفق به گلزنی برای باشگاه یا کشورش نشده است. این شاید مهم‌ترین رکورد یامال باشد؛ یعنی جوان‌ترین گلزن تاریخ اروپا؛ چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی.

تیم ملی اسپانیا در دیدار بعدی‌اش باید سه‌شنبه به دیدار قبرس برود که این دیدار در اسپانیا برگزار می‌شود و باید دید یامال بار دیگر فرصت حضور در زمین را به دست می‌آورد یا خیر.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات