زلنسکی:

روسیه هنوز موشک کافی برای حملات گسترده دارد

مطبوعات فارس: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت، روسیه هنوز موشک‌ کافی برای انجام چندین حمله گسترده‌تر مانند حمله‌ای که اوایل روز گذشته (پنجشنبه) علیه سیستم تولید برق اوکراین انجام داد، در اختیار دارد.

به گزارش  رویترز، رئیس‌جمهور اوکراین جمعه در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «هرچقدر هم جنگ پرستان مسکو روی موشک‌هایشان حساب کنند، باز هم توازن قدرت را در این جنگ تغییر نخواهد داد.»

وی مدعی شد، امروز نیروهای اوکراین ۶۰ موشک روسی را ساقط کردند.

زلنسکی گفت: بیش از ۴۰ موشک تروریست‌ها در آسمان مناطق مرکزی کشور و نزدیک کی‌یف منهدم شدند.

وی ادامه داد: تروریست‌ها برای حمله به تعداد زیادی موشک نیاز دارند تا حداقل بخشی از "محصولات" آنها به اهداف مورد نظرشان برسد. همه اهداف آنها امروز غیرنظامی و عمدتاً تأسیسات انرژی و سامانه گرمایشی هستند.

رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد: امروز در سراسر کشور و در اکثر شهرها و مناطق قطعی برق اضطراری رخ داد. در کی یف و ۱۴ منطقه شهری دیگر، در نتیجه قطع برق، تامین آب متوقف شد.

وی افزود: اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه در دوران جنگ را تصویب کرد. بدیهی است که این بسته تحریمی آخرین بسته نخواهد بود.

مقامات کی‌یف گزارش دادند که روسیه روز جمعه حملات موشکی جدیدی به اوکراین داشته و سیستم دفاعی اوکراین نیز در واکنش به این حملات در سراسر کشور عملیاتی شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات