دکترحسین محمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

با سرمایه گذاری درامر تحقیق وپژوهش می توان زمینه های رشد وشکوفایی سریع جامعه را فراهم نمود

با سرمایه گذاری درامر تحقیق وپژوهش وفناوری وهماهنگ نمودن آن با نیازهای کشور می توان زمینه های رشد وشکوفایی سریع جامعه را فراهم نمود و موجب حل مساله و جلوگیری از هدر رفت منابع درجامعه شد.

مطبوعات فارس : دکترحسین محمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهیدرستمی شیراز به مناسبت هفته پژوهش در جمع اساتید ونخبه گان این دانشگاه گفت:

پژوهش یکی از محورهای مهم پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار میآید و اگر پژوهشی صورت نگیرد،دانش بشری افزایش نیافته و جامعه دچار سکون و رکود خواهد شد و بدون انجام پژوهش،امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم بر خوردار نخواهد بود.

رئیس دانشگاه شهید رستمی با اذعان به این موضوع که در دنیای امروز آینده پژوهی وآینده نگاری ازجایگاه والایی برخوردار است .به این مسئله اشاره کرد که توسعه پژوهش درهر جامعه نیازمند گسترش و رویکرد پژوهش مدار درآن جامعه است.که باجستجوی منابع،الگوها وعوامل تغییر یا ثبات به تجسم آینده های با لقوه وبرنامه ریزی درآن می پردازد.وبه عبارتی دیگرآینده پژوهی وآینده نگاری هنر شکل دادن به آینده به آن شکل که می خواهیم می باشد.

وی افزود:نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار چنان برجسته و انکار ناپذیر است که می توان آن را بدون تردید نیروی محرکه توسعه در همه حوزه ها اعم از فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی جامعه دانست.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات